fbpx

Doelgroep

Doelgroep

1.Scherp je doelgroep aan

We horen nog te vaak ‘iedereen tussen de 20 en de 75 jaar’, of ‘alle zzp-ers’. Het klinkt tegenstrijdig maar hoe scherper je doelgroep is, hoe meer je verkoopt. Consument of bedrijf? Leeftijd? Inkomen/omzet? Regionaal, landelijk? Nationaal, internationaal? Interesses? Trechter het zoveel mogelijk en uiteindelijk blijft er één groep over. Je doelgroep.

2.Ken je doelgroep

Als je je doelgroep hebt bepaald ga dan een stap verder. Kruip in de huid van je doelgroep. Zie het als een personage van een boek. Waar is je doelgroep in zijn vrije tijd? Waar ergert je doelgroep zich aan? Waar wordt je doelgroep gelukkig van? Naar welke media kijkt je doelgroep? Welke vragen stelt je doelgroep zichzelf? Hoe beter je je doelgroep kent hoe beter je doelgroep zich zal herkennen in je product of dienst.

3.Ben daar, waar je doelgroep is

Je kunt de meest ludieke acties bedenken, als het je doelgroep niet bereikt is het verspilling van je tijd en geld. Als je je doelgroep hebt aangescherpt en hem kent weet je ook waar hij is. En daar moet jij ook zijn met je dienst of product. Zo simpel? Zo simpel!

Comments
Share
samendoethetgewoon